Dag 7

21 juni 2018 - Röna, Zweden

Gisteravond kwamen er dan toch nog mensen bij op deze verlaten camping. Het betrof een stel uit Noorwegen en we werden uitgenodigd om even een biertje met ze te drinken, gezellig! Vanmorgen was het toch nog gewoon droog dus besloten wij om onze crossers weer te pakken en nog even de omgeving te verkennen. Onderweg zagen we het een wegwijzer staan met daarop "Motorbana" wat onze aandacht trok. Toen we even een kijkje gingen nemen bleek het te gaan om een Speedway baan. Uiteraard hebben we even een paar rondjes gemaakt. We zien overigens regelmatig dergelijke auto's staan dus blijkbaar een populaire bezigheid hierzo. Daarna dieper het bos ingedoken over de bosbouw paden die eindeloos door de bossen kronkelen. En ook hier weer veel verlaten huizen in the middle of nowhere. We konden het niet laten om ook hier even binnen te kijken. Na verschillende reeën al onderweg gezien te hebben, verrasten we vandaag dan eindelijk een eland. Helaas was het dier allang vertrokken voordat wij een foto konden maken. Vanmiddag kwam dan toch de voorspelde regen en hebben we uit verveling een paar WK herhalingen met zweeds kommentaar bekeken. Bij droog weer gaan we vanavond nog even bij de bosrand op zoek naar een eland aangezien we de uitwerpselen hier al gevonden hebben.
Morgenochtend vertrekken we naar Oslo via de "sugar routes" de oude smokkel routes op grens tussen Noorwegen en Zweden. Tot morgen!