Dag 4

18 juni 2018 - Arvika V, Zweden

Zo daar zijn we weer, gisteravond onze natte motorkleren gedroogd bij het kampvuur.

Toen we vanmorgen wakker werden was het eindelijk opgehouden met regenen.

De dag begon om 5:30 we lagen in een trekkershut waar we de binnententen in hadden opgezet, maar dit was niet echt comfortabel omdat er een houten vloer in lag en ons luchtbed dusdanig dun is, was slapen op de rug alleen mogelijk.

Bij het inpakken van de spullen werden we lastig gevallen door duizenden mini prikmuggen hierdoor konden we daar niet blijven eten.

De weg terug naar de bewoonde wereld liep via een bospad behoorlijk stijl omhoog dit heeft ons een half uur gekost, Erwin vast tussen de boomwortel en Jan verdween in de bosjes probeer dan je motor maar weer eens op het pad te krijgen.

Vandaag 230 km van de TET gereden 90% off road onvoorstelbaar mooi, de onverharde wegen houden maar niet op.

Wat ons opvalt is dat er veel leegstand is in het buitengebied de jeugd trekt naar de steden.

Halverwege de dag was ons water op en maar gestopt bij een huisje aan de kant van de weg en gevraagd of wij de flesjes mochten vullen.

Flessen vullen was geen probleem zeer gastvrij we kregen nog een tip om verderop even te stoppen bij een locale bezienswaardigheid.

Het betrof een steile klif waar vroeger, in tijd van extreme schaarste, de zieken en ouderen naar beneden werden gegooid om voedsel te sparen. (Ja dat deden ze hier)

Aan het eind van de middag hebben we een camping opgezocht om maar eens warm te kunnen douchen ipv wassen in het meer.

Morgen beloofd het weer een zonnige dag te worden en gaan we richting de grens van Noorwegen waar we de bergen in gaan.

Tot morgen vanuit een zonnig Zweden.

1. Leo Mennema:
    18 juni 2018
    Mooi verhaal mannen!!! Echt leuk om het zo te volgen.. stiekem best wel jaloers op zo’n mooie trip!!
    Veel suc6 en op naar het volgende avontuur!!
  2. Yvonne:
    18 juni 2018
    Wat zal dat even lekker geweest zijn, die warme douche. Voor al na jullie regenachtige dag van gister. Genietse 😗
  3. Lieuwe:
    18 juni 2018
    He jongens, sa te hearen oan jim ferslach ha jim ut tiege nei ut sin. Hoop dat dat sa bliuwt en winskje jim alle succes ta. Mooi ferslachen en om my moarn wer sa’n.
  4. Anita:
    19 juni 2018
    Warm douchen waardeer je dan wel heel erg!! Mooi om zo jullie te volgen😊
  5. Leo Haaima:
    Hey collega,
    Je vermaakt je wel in zweden zo te lezen. Vriendelijke mensen, zolang je maar niet ziek word :-). Leuk om je reis zo te volgen. Veel plezier de komende dagen.
  6. Jan:
    Mooi wat kilometers jongens
    Was de Moter niet ver naar beneden gevallen
  7. Gustaaf:
    19 juni 2018
    Hee bromnozems, voordat jullie bijna thuis zijn toch ook nog even mijn reactie :-)
    Leuk om jullie zo van dag tot dag te volgen en mee te genieten van het avontuur.
    Hou alles heel en happy trails!