Dag 8

21 juni 2019 - Karlstad, Zweden

Weer een mooie dag gehad mensen.

Het is vandaag midzomer in Denemarken en dat had van ons niet gehoeven want de nieuwe camping is daardoor ook 2x zo duur.

Beschutting tegen de wind.

Ach wat maakt het ook uit het is vakantie en dan zeuren we niet over de prijs.

Vanmorgen begonnen met een eerder gereden stuk van de TET, dan denk ik zal wat punten hier en daar herkennen maar nee alles lijkt op een nieuwe route.

Het was wederom geweldig  weer en daardoor een volle dag offroad kunnen rijden.

Om een uur of 11.00 even bij de supermarkt langs, dat werden er 2 uren.

We werden aangesproken door een Nederlandse dame die hier woonde en ons vertelde dat haar man een enthousiast enduro rijder was.

Op bezoek bij een enduro fanaat

We zijn dan ook even bij de beste man langs gereden (Richard) en een praatje gemaakt onder het genot van een bakkie koffie.

Daarna natuurlijk zijn motoren bekeken en zijn mancave.

Na afscheid genomen te hebben zijn we doorgereden op de track.

Daar ontmoeten wij een vrolijke Zweed  die samen met zijn dochter ook de TET aan het rijden is, ff een praatje natuurlijk en weer door.

Zweed

Hee daar een Mcdonalds, tijd voor een ijsje, we zitten nog maar net en ja hoor daar komt ChristerZweed ook aan gereden zij gaan voor een compleet menu.

We rijden maar weer verder na wederom afscheid genomen te hebben.

Een paar kilometer verder word het in eens erg druk met auto's we rijden verder maar we stranden bij het midzomer feest.

De meiboom word net opgezet en iedereen begint te dansen, behalve de twee nuchtere Friezen.

Filmpje gemaakt en maar weer door.

Ineens spotten wij een huis diep in het donkere bos, natuurlijk trekt dat onze aandacht en daar een paar foto's gemaakt.

In de bossen.

Wederom opgestapt en doorgereden naar ons beoogde TET eindpunt net boven Karlstad.

Hier dan een veel te dure camping gevonden maar wel met alle voorzieningen. Wat is kamperen ook afzien.

Blijft behelpen zo'n camping 😄

Eerst maar ff eten dan, de zweedse gehaktballen net warm en ja wie komt met zijn dochter, Christian.

Nou je raad het al hij staar naast ons op het veldje.

Weer een heel verhaal vandaag, zo zie maar je beleeft iedere dag weer iets moois.

Vanavond gaan alle Zweden dronken hebben we begrepen van de locals dus wij pakken ook maar een biertje en zeggen skål tegen alle Zweden.