Dag 6

19 juni 2019 - Grängesberg, Zweden

De zon heeft ons vanmorgen  7.00 uit de tent gebrand, dus maar weer vroeg eruit en koffie zetten eten en weer de boel ingepakt.

Camping

We zijn naar de kust gereden en daar  nog bij het saab viggen (militair vliegtuig) museum  gekeken.

De kust

Saab Vigen

Hier kwam net een oude man van zo'n 90 jaar aangereden, dit bleek een oud piloot te zijn die tot 1984 in dit toestel had gevlogen.

Hij wou ons hele verhalen vertellen maar kon het moeilijk in het Engels verwoorden daarom konden we niet alles begrijpen wat de beste man ons duidelijk wilde maken.

De reis vervolgd naar midden Zweden waar we een camping hebben gezocht omdat het in het bos niet uit te houden is met de muggen, het zijn er miljarden.

Helaas ook hier enorm veel muggen, en hebben een daarom maar een plaatsje binnen opgezocht 🥵

In de sauna. 😂

Morgen pakken we de tet weer op richting Oslo.

Zo kunnen we diverse abandoned places bezoeken waar we vorig jaar geen tijd voor hadden.

Zo heeft de reis díe gepland was naar de poolcirkel een hele andere wending gekregen en word het een rondrit door Zweden.

ps. Het stikt hier van de Amerikaanse auto's.